23 Ekim 2016 Pazar

Modern CPU'lardaki Shaderler


Programlanabilir gpularin ortaya çıkmasından sonra hayatımıza girmiş bir terim. (daha önce silikon graphics'e ait muadilleri vardı.)  Shaderlar, vertex'lere ya da pixellere hükmetmek üzere yazılan küçük program parçalarıdır.

Çok genel olarak, geometrik yapılar cpu'dan graphics pipeline denen bir yerlere gönderilir, burada öncelikle vertex shaderlar sayesinde vertexlerin (örneğin üçgenin üç kösesi üç vertextir) transformasyonları, texturekoordinatları gibi şeylerle oynanabilir. Ardından pixel shader gelir, bu da ekrana çizilen her bir noktanın özelliklerini değiştirme şansı verir bize. Doğası gereği pixel shader çok daha yoğun bir is yapmaktadır, bu yüzden per-pixel diye tabir edilen isler genelde iyi bir ekran kartı gerektirir.




     Geometry(Geometrik Tarayıcı)

Herhangi bir ağ üzerindeki tepe noktalarını silebilir veya yenilerini ekler. Geometrik tarayıcılar, var olan ağa hacimsel detay kazandırmak içinde kullanılabilir ki bunu CPU ya yaptırmak ekstra yük getirecektir
.



Pixel Shader(Nokta tarayıcı)

Her bir noktanın(pixelin) renk değerini hesaplarlar. Buraya girdiler, grafik iş hattına giden poligonları dolduran ızgara ünitesinden gelir. Nokta tarayıcılar genellikle ışıklandırma efektleri, pütür kaplama(bump mapping) veya ton ayarı için kullanılır.







Pixel Shader(Nokta tarayıcı)

Her bir noktanın(pixelin) renk değerini hesaplarlar. Buraya girdiler, grafik iş hattına giden poligonları dolduran ızgara ünitesinden gelir. Nokta tarayıcılar genellikle ışıklandırma efektleri, pütür kaplama(bump mapping) veya ton ayarı için kullanılır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder